Dag van de duurzaamheid op CBS De Flambouw

woensdag 10 oktober 2018 11.50 uur | laatst gewijzigd: woensdag 10 oktober 2018 12.51 uur | auteur: Persbericht CBS De Flambouw

Woensdag 10-10 werd er op Basisschool De Flambouw in Nigtevecht aandacht besteed aan de dag van de duurzaamheid. De kinderen van groep 7/8 zijn een challenge met elkaar aangegaan en hebben gesprongen voor een duurzamere wereld. Wethouder voor duurzaamheid Linda van Dort heeft de challenge begeleid. De aanleiding voor deze challenge was de prijs die de school vorig jaar gewonnen heeft met het meest duurzame idee voor scholen.

Het idee?
Een energieopwekkende speelvloer ‘The Gamer’ genaamd voor het schoolplein van De Flambouw. Deze Gamer ligt inmiddels een half jaar op het plein en is uitvoerig getest. Tijdens de Dag van de Duurzaamheid op 10-10 is de Gamer officieel in gebruik genomen en heeft de school laten zien dat zij duurzaamheid nog steeds heel belangrijk vinden. De leerlingen uit groep 7/8 gingen de challenge met elkaar aan om binnen 10 minuten met 10 kids 1000 lichten uit te springen op The Gamer. 


Spelend leren
De kinderen van groep 7 & 8 hebben met hun duurzame investering in The Gamer een uniek product naar De Flambouw gehaald. Spelend leren, lekker bewegen én energie opwekken voor de school: The Gamer is hét interactieve speeltoestel voor een duurzaam en groen schoolplein.

Locatieleider Mirjam Schweppe: “Voor de asr Scholen Challenge zochten we iets waar de hele school plezier aan zou hebben én iets dat duurzaam was. Iedereen vindt buitenspelen en gamen erg leuk dus toen we van The Gamer hoorde was de keuze snel gemaakt! Dat we zoveel geld wonnen voor een duurzame investering in de school was wel heel bijzonder.”

De 10-10-10 Flambouw Challenge
Eén van de spellen op The Gamer heet ‘Turn off the lights’, dit spel is erop gericht kinderen bewust te maken van duurzame energie en (onnodig) energieverbruik. De challenge die de kinderen uit groep 7 & 8 met elkaar aangaan zijn was dan ook gericht op deze bewustwording.

MAATSCHAPPELIJKE ORGANISATIES