Stichtse Vecht en Huisdierenmeldpunt Utrecht beëindigen per direct samenwerking

donderdag 15 augustus 2019 18.13 uur | laatst gewijzigd: donderdag 15 augustus 2019 19.31 uur | auteur: Robbert Oelp

De gemeente Stichtse Vecht en het Huisdierenmeldpunt Utrecht hebben na een aantal gesprekken besloten om per direct de samenwerking te beëindigen. De dierenambulancezorg in Stichtse Vecht wordt overgenomen door Dierenambulance De Ronde Venen/Amstelland. De gemeente was eerder gestopt met het betalen van de gemeentelijke bijdrage aan het meldpunt. De gemeente liet eerder weten geen uitspraken over financiële verplichtingen uit contracten met derden te doen.

Gemeente Stichtse Vecht: 'Wij zijn de dierenambulance De Ronde Venen/Amstelland erkentelijk dat zij bereid is om vanaf vandaag tot het einde van dit jaar de dienstverlening voor de dierenambulance over te nemen. Daarmee is de zorg en opvang van huis-en zwerfdieren in Stichtse Vecht gewaarborgd. In het najaar zal er een aanbesteding plaatsvinden voor de dierenambulancezorg in Stichtse Vecht vanaf 2020.'

Het alarmnummer van de Dierenambulance de Ronde Venen / Amstelland is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar onder nummer: 06-53 31 55 57. Tussen 22.00 en 07.00 alleen voor spoedgevallen. Voor het opgeven van vermiste of gevonden huisdieren, kan voortaan gemaild worden met dierenambulancera@gmail.com.

Huisdierenmeldpunt Utrecht op twitter: 'Met grote vreugde delen wij mede dat wij geen dierenambulance van de gemeente Stichtse Vecht meer te zijn sinds vandaag.' Het contract zou nog lopen tot 31 december 2019.

MAATSCHAPPELIJKE ORGANISATIES