GGD regio Utrecht schaalt direct op voor boostercampagne

GGD regio Utrecht is opgeschaald om een extra versnelling van de boostercampagne te realiseren. Doelstelling is dat voor half januari al  inwoners van 18 jaar en ouder in de provincie de kans krijgen om een boosterprik te halen. Voor een boosterprik is altijd een afspraak nodig. (Archieffoto RTV Stichtse Vecht)

Maak uw afspraak online via planjeprik.nl.

• GGD Utrecht

Voor de boosterprik is altijd een afspraak nodig!  

GGD regio Utrecht schaalt deze week op van 50.000 prikken tot 135.000 prikken per week in januari. “Dit is een enorme opdracht voor GGD regio Utrecht,” zegt Nicolette Rigter, directeur Publieke Gezondheid. “We zetten alles op alles om onze inwoners de komende weken de boosterprik te geven. Een grote uitdaging waar we voor staan en waar we met al onze medewerkers de schouders onder zetten. Dit betekent niet één been bijtrekken, maar beide! Dat vraagt veel van onze mensen. Wij vragen daarom een stukje begrip terug van onze inwoners. Bijvoorbeeld als men langer moet wachten aan de telefoon of als het niet lukt om een afspraak te plannen op een voorkeurslocatie en er iets langer gereisd moet worden.” 

Uitbreiden grote vaccinatielocaties 

De GGD Utrecht zet in op de grote locaties: 'Zo kunnen we veel mensen tegelijk prikken, houden we het tempo hoog, de uitvoering efficiënt en kunnen we aan deze grote vraag voldoen. De zes grote locaties zijn: Utrecht Jaarbeurs (nu nog P2, vanaf maandag 27 december Hal 1), Amersfoort Rijtuigenloods, Nieuwegein, Veenendaal, Woerden en de Expo in Houten (vanaf 27 december opnieuw in gebruik). Op deze locaties komen extra priklijnen en de openingstijden worden verruimd. We zijn daar elke dag van 8.00- 22.00 uur open. '

Extra personeel

Ook het personeel wordt waar mogelijk opgeschaald: 'We hebben nu meer dan 1200 medewerkers beschikbaar voor het vaccineren. Dat is niet genoeg om de komende weken 135.000 prikken per week te zetten. Daarom zijn we nu druk met het werven van nieuwe collega’s en zetten we ook personeel van onze reguliere GGD in. Ook benaderen we scholen en universiteiten waar we al eerder mee hebben gewerkt. Ons Klant Contact Centrum wordt ook uitgebreid om de duizenden telefoontjes die elke dag binnenkomen, goed af te handelen. Momenteel moeten mensen lang wachten of komen er niet doorheen. Dat willen we aanpakken door extra mensen in te zetten.'

Voor een boosterprik moet u altijd een afspraak maken. Maak uw afspraak online via planjeprik.nl.